Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011

Τέλος στα έργα του ΗΣΑΠ, κανονική λειτουργία από τις 12 Δεκεμβρίου


Ολοκληρώνονται μετά από τρία χρόνια γεμάτα προβλήματα, καθυστερήσεις και ταλαιπωρία οι εργασίες στον ΗΣΑΠ. Από τη Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2011, η μετακίνηση θα διεξάγεται απρόσκοπτα από Πειραιά έως Κηφισιά, χωρίς αλλαγές συρμών, με στάσεις σε όλους τους σταθμούς και με αναμενόμενη (μάλλον μικρή) αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων αλλά και της ταχύτητας των συρμών.

Προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εργασίες, το τμήμα Ομόνοια – Ταύρος θα παραμείνει κλειστό από την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου έως και την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου. Η μετακίνηση θα είναι εφικτή με τις υπάρχουσες λεωφορειακές γραμμές, καθώς και με την ειδική λεωφορειακή γραμμή 011 (EXPRESS).

Οι εργασίες, που ξεκίνησαν στις αρχές του 2009, είχαν ως σκοπό την αντικατάστασης της υποδομής-επιδομής της γραμμής σε όλο το μήκος της και την ενίσχυση της σήραγγας στο τμήμα Ομόνοια – Μοναστηράκι. Η σύμβαση του έργου υπογράφηκε το Μάρτιο του 2008 (παρότι είχε ενταχθεί στο πλαίσιο της προετοιμασίας της Αθήνας για τους Ολυμπιακούς του 2004), με κόστος 109 εκατ. ευρώ και ανάδοχο την εταιρία Άκτωρ. Σύμφωνα με τη σύμβαση, το έργο θα είχε ολοκληρωθεί σε 75 εβδομάδες (περίπου 1,5 χρόνο) από την έναρξη των εργασιών, δηλαδή μέχρι τα μέσα του 2010.

Ωστόσο, καθυστερήσεις λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων, μηνύσεων από δωδεκαθεϊστές, και άλλων αδιευκρίνιστων αιτιών, κατέστησαν την πρόοδο του έργου εξαιρετικά αργή. Παράλληλα, η αύξηση του θορύβου από τη διέλευση συρμών που παρατηρήθηκε μετά την αντικατάστασή της υποδομής (αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι με τη νέα υποδομή θα επέλθει μείωση τους θορύβου) ανάγκασε τον ΗΣΑΠ να ζητήσει νέες εργασίες προκειμένου να τοποθετηθούν ηχοαποροφητικές πλάκες κατά μήκος της γραμμής αυξάνοντας κατά πολύ το κόστος των έργων.

Πηγή: http://athenstransport.com