Συνάντηση εργασίας με τον Προέδρο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), κ. Τάσο Ταστάνη, είχε την Τετάρτη 13 Μαρτίου, ο επικεφαλής της Αλληλέγγυας Πόλης και υποψήφιος Δήμαρχος Ιλίου, Κώστας Κάβουρας, συνοδευόμενος και από άλλα μέλη του συντονιστικού της δημοτικής παράταξης.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης επισημάνθηκε από την πλευρά του κ. Κάβουρα η ανάγκη για αναβάθμιση όλων των υπηρεσιών συγκοινωνίας που κινούνται από και προς τον Δήμο Ιλίου, τόσο με την πύκνωση των δρομολογίων των λεωφορείων, την αναβάθμιση των υποδομών (στέγαστρα, στάσεις, ράμπες για ΑμεΑ, τηλεματική κτλ) όσο και τον επανασχεδιασμό ή τις μικρές τροποποιήσεις των δρομολογίων, όπου αυτό χρειάζεται ή κρίνεται αναγκαίο.
Παράλληλα, συζητήθηκε το μείζον ζήτημα της ανάπτυξης δημοτικής συγκοινωνίας στον Δήμο Ιλίου, ενέργεια που η Αλληλέγγυα Πόλη θεωρεί και επισημαίνει εδώ και καιρό ως απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσουν επιτέλους οι δημότες του Ιλίου να δουν βελτίωση των συνθηκών μεταφοράς από και προς το Ίλιον – αλλά και το σημαντικότερο – για να μπορέσουν επιτέλους οι δημότες του Ιλίου να μετακινούνται εύκολα εντός της πόλης, δηλαδή, από τις γειτονιές του Ιλίου προς το κέντρο της πόλης και αντίστροφα ή από την μία γειτονιά της πόλης σε μία άλλη.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα. Ειδικά για το θέμα της δημοτικής συγκοινωνίας, ο κ. Ταστάνης είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει στον κ. Κάβουρα κάποια «μοντέλα» μέσα από τα οποία προχωρά και εφαρμόζεται σε αρκετούς δήμους στην Αττική, διευκρινίζοντας ποιες ακριβώς «πτυχές» του έργου των δημοτικών συγκοινωνιών μπορεί να αναλάβει και να καλύψει ο ΟΑΣΑ και ποιες είναι ευθύνη των ΟΤΑ.
Από την πλευρά του ο κ. Κάβουρας είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει στον Πρόεδρο του ΟΑΣΑ συγκοινωνιακή μελέτη που διαθέτει ο Δήμος Ιλίου από το 2015 και η οποία προτείνει συγκεκριμένες τροποποιήσεις στο υφιστάμενο δίκτυο του ΟΑΣΑ και προβλέπει την δημιουργία 2 νέων δημοτικών γραμμών εντός Ιλίου, με συνολικό ετήσιο κόστος περίπου 160 χιλιάδες ευρώ, γραμμές που, σύμφωνα με την μελέτη, θα βοηθήσουν σημαντικά στην βελτίωση των συγκοινωνιών και των μεταφορών εντός Δήμου Ιλίου.
Εκείνο το στοιχείο που προκάλεσε όμως εντύπωση ήταν η δήλωση του Προέδρου του ΟΑΣΑ, κ. Ταστάνη, ότι ο Οργανισμός ουδέποτε μέχρι σήμερα έχει παραλάβει την συγκεκριμένη μελέτη από τον Δήμο Ιλίου. To γεγονός αυτό προκαλεί εύλογα ερωτήματα δεδομένου ότι από το 2015, ποτέ μέχρι σήμερα, η δημοτική αρχή του Δήμου Ιλίου δεν έχει αιτηθεί την έγκριση του ΟΑΣΑ για τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας στην πόλη του Ιλίου, ούτε βεβαίως, έχει αιτηθεί ποτέ επίσημα στον οργανισμό την αλλαγή ή την τροποποίηση κάποιων εκ των υπαρχόντων δρομολογίων που διασχίζουν τον Δήμο Ιλίου.
Προφανώς τα ερωτηματικά που δημιουργούνται με αυτά τα νέα δεδομένα είναι πολλά και χρήζουν άμεσων απαντήσεων από πλευράς Διοίκησης, για το τι ακριβώς έχει κάνει για να διασφαλίσει τη καλύτερη δυνατή μεταφορά των συμπολιτών μας στον Δήμο Ιλίου και γιατί δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα σε καμία απολύτως πρωτοβουλία.
Ο κ. Κάβουρας από μεριάς του, εκτός της ίδρυσης των 2 νέων γραμμών δημοτικής συγκοινωνίας που προτείνονται και στην συγκοινωνιακή μελέτη που αναφέρθηκε παραπάνω, ζήτησε από τον Πρόεδρο του ΟΑΣΑ να πυκνώσουν τα δρομολόγια της γραμμής 719, να βελτιωθεί η κατάσταση με τις γραμμές 700Α και 700Β, ενώ κατατέθηκε από πλευράς Αλληλέγγυας Πόλης και ολόκληρο υπόμνημα με στάσεις που χρήζουν άμεσων παρεμβάσεων και βελτιώσεων και στάσεις στις οποίες, λόγω του κεντρικού σημείου στο οποίο βρίσκονται, θα πρέπει να εγκατασταθεί και σε αυτές το σύστημα της τηλεματικής, ώστε οι πολίτες να γνωρίζουν ακριβώς πότε θα περάσει το λεωφορείο.
Τέλος, ο κ. Κάβουρας ζήτησε από τον Πρόεδρο του Οργανισμού να τοποθετηθεί τουλάχιστον στις κεντρικές, λεγόμενες, στάσεις, η ειδική ράμπα, που διευκολύνει τους ΑμεΑ συμπολίτες μας στην πρόσβαση στα λεωφορεία, που όμως, αυτό το ζήτημα είναι αρμοδιότητα της εκάστοτε δημοτικής αρχής, σύμφωνα και με τα λεγόμενα του κ. Ταστάνη.
Οι άνθρωποι της Αλληλέγγυας Πόλης ευχαρίστησαν θερμά τον κ. Ταστάνη που τους δέχτηκε και δεσμεύτηκαν για νέα συνάντηση στο άμεσο μέλλον.
Διαβάστε τα τεύχη της συγκοινωνιακής μελέτης εδώ: