Με διαστάσεις «επιδημίας» ενόψει των δημοτικών εκλογών της 26ης Μαΐου, εξαπλώνεται τις τελευταίες μέρες από διάφορους υποψηφίους και όχι μόνο, η «είδηση» ότι το μετρό έρχεται άμεσα στο Ίλιον.
Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα και ενώ στο διπλανό Περιστέρι έχει τρεις (3) σταθμούς και στο Ίλιον εν έτη 2019 συζητάμε ακόμα για το μετρό που έρχεται;
Για κάθε επέκταση του μετρό δημιουργείται ένας φάκελος ο οποίος κατατίθεται στην ΕΕ για χρηματοδότηση, ο φάκελος του συγκεκριμένου έργου όταν εξαγγέλθηκε έλαβε χρηματοδότηση μόνο για τις μελέτες εδάφους οι οποίες και ολοκληρώθηκαν.
Τι έπεται...
Το 2017 κατατέθηκε, από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη, για την υπόλοιπη χρηματοδότηση, δες εδώ -> https://ec.europa.eu/eipp/desktop/el/projects/project-77.html?fbclid=IwAR3rqT4qcAVbReqo1g1PQCb3C07E2z3eg0aObrbSKXZSWDqp-MmmiaHrVMA (Πηγή ΕΕ, παρακάτω στο site και οι υπόλοιποι Φάκελοι έργων προς χρηματοδότηση) με ορίζοντα κατασκευής 6ετίας και αναμένουμε...
Κύκλοι του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μας ανέφεραν ότι: Ίσως αν οι ενέργειες του Υπ.ΥποδοΜι για χρηματοδότηση είχαν ξεκινήσει νωρίτερα (η εξαγγελία του έργου από τους κκ. Ρέππα και Μαγκριώτη έγινε το 2010) να είχαμε σήμερα μετρό στο Ίλιον Μάλιστα, παρότι το έργο εξαγγέλθηκε το 2010, οι γεωλογικές μελέτες ανατέθηκαν το 2013, ξεκίνησαν το 2015 και ολοκληρώθηκαν το 2017.
Καυστικό ήταν το σχετικό σχόλιο στα social media του Υποψήφιου Δημάρχου Ιλίου, κ.Κώστα Κάβουρα:
Μερικές φορές αναρωτιέμαι ποιος είναι ο πιο «ηλίθιος»;
Αυτός που προσπαθεί να πείσει ότι το ΜΕΤΡΟ δεν έρχεται στο Ίλιον λόγω προσωπικής κόντρας του αρμόδιου Υπουργού με το Δήμαρχο ή ο αντιπολιτευόμενος που αναπαράγει αυτή τη γραμμή.
Το ΜΕΤΡΟ δεν ήρθε στο Ίλιον μέχρι σήμερα για δύο λόγους:
α. Γιατί η προηγούμενη του κ. Ζενέτου, διοίκηση Κουκουβίνου γνωμοδότησε αρνητικά για να έρθει, πολλά χρόνια πριν, όταν συζητιόταν η επέκτασή του στη δυτική Αθήνα.
β. Γιατί οι προηγούμενες κυβερνήσεις, παρά τη χάραξη της επέκτασης της γραμμής 2 στα χαρτιά, ποτέ δεν εξασφάλισαν - δέσμευσαν τα χρήματα για το συγκεκριμένο έργο.
Και για να πούμε και καμία αλήθεια, γιατί το ψέμα της διοίκησης Ζενέτου, αλλά και η αναπαραγωγή του από απαίδευτες αντιπολιτευόμενες παρατάξεις που δεν μπαίνουν ούτε στη διαδικασία να ψάξουν το θέμα, δε βοηθάει πουθενά:
- Το 2017 μετα την εξασφάλιση των αναγκαίων κονδυλίων ολοκληρώθηκαν οι γεωλογικές μελέτες του έργου της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ στο Ίλιον.
- Σήμερα, έχει ήδη κατατεθεί φάκελος για χρηματοδότηση του έργου από την Ε.Ε. με χρονοδιάγραμμα το 2023.
Σχετικό αφιέρωμα είχε πραγματοποιήσει και ο νυν υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με την Δημοτική Ισοπολιτεία του κ.Κακούρη, Νίκος Μιχαλόπουλος:
Παρότι οι περισσότεροι γνωρίζαμε πως έχει οριστικοποιηθεί η επέκταση του Αττικό Μετρό – κόστους 350 εκατ. ευρώ- προς το Ίλιον με μήκος 3,5 χιλιόμετρα και παράδοση το 2020, φημολογείται έντονα πως θα υπάρξει καθυστέρηση ή ακόμα και η οριστική αναβολή του.
Οι τρεις σταθμοί που έχουν δρομολογηθεί αλλά η γραμμή τους δεν έχει δημοπρατηθεί είναι: H Παλατιανή (στην θέση Θηβών και Καππαδοκίας), Tο Ίλιον (στην θέση Ελαιών και Θηβών) και τέλος ο τερματικός, με την ονομασία Άγιος Νικόλαος (στην συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθίας).
Το ανησυχητικό στην δρομολόγηση του όλου έργου είναι πώς παρότι το τελευταίο διάστημα οι κάτοικοι των περιοχών αυτών έβλεπαν ένα φορτηγό με τρυπάνι και την επιγραφή Αττικό Μετρό να κάνει την εμφάνιση του στους μελλοντικούς σταθμούς ανοίγοντας μικρές τρύπες στο έδαφος, ενημερώθηκαν πώς δεν πρόκειται για την αρχή των εργασιών του πολυπόθητου μετροπόντικα , αλλά για τις απαιτούμενες γεωτεχνικές μελέτες, προκειμένου να τεκμηριωθεί η καταλληλόλητα του εδάφους για να ξεκινήσει το έργο αφού η δημοπράτηση της γραμμής δεν έχει γίνει ακόμα .Ενώ λοιπόν το αρχικό πλάνο προέβλεπε τα έργα να παραδίδονταν το 2020 και οι γεωτεχνικές μελέτες λαμβάνουν ήδη χώρα στην δυνητική πορεία της γραμμής, δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιο σαφές χρονοδιάγραμμα του έργου, με συνέπεια ήδη να κυκλοφορούν φήμες για πάγωμα του όλου του εγχειρήματος.
Το χρονοδιάγραμμα πάντως δείχνει πως τα έργα θα αρχίσουν το νωρίτερο το 2026. Όσον αφορά την φημολογία;
Ένας ολόκληρος δήμος βρίσκεται σε αναμμένα κάρβουνα, ζητώντας το αυτονόητο, αφού η επέκταση αυτή με τους τρεις σταθμούς θα συμβάλλει στην αποφόρτιση της κίνησης στο κέντρο του, αλλά και στην ενίσχυση της υπάρχουσας διοίκησης του δήμου.