Με αφορμή την 17η Νοεμβρίου ο Πολυχώρος Αλληλεγγύης και Πολιτισμού «Ομπρέλα» (Μενελάου 90, Ίλιον) σας προσκαλεί μέσα από την τέχνη να τιμήσουμε μαζί την εξέγερση του 1973.
Η Ομπρέλα τις επόμενες ημέρες φιλοξενεί και διοργανώνει:
Έκθεση φωτογραφίας:
Από τις 12/11 – 17/11, ανοιχτή στο κοινό, καθημερινά από τις 18.00 έως τις 21.00
Φωτογραφικό υλικό από τα «Αρχεία Μνήμης» του φωτογράφου Βασίλη Καραγεώργου.
Στην Ομπρέλα για 4 ημέρες θα φιλοξενηθεί φωτογραφική έκθεση από το αρχείο του φωτορεπόρτερ Βασίλη Καραγεώργου, αυτόπτη μάρτυρα – φωτογράφου των ημερών της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, το Νοέμβριο του 1973. Την εποχή που πληθώρα ανθρώπων και κυρίως οι νέοι, θέλησαν με τόλμη να διεκδικήσουν το μέλλον τους και να αναδείξουν νέους δρόμους, αυτούς της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης.
Μέσα από τις φωτογραφίες και τα ντοκουμέντα της εποχής ο επισκέπτης της έκθεσης μπορεί να γνωρίσει και να θυμηθεί όσα συνέβησαν τότε και να αναλογιστεί τη σημασία των γεγονότων εκείνων σε σχέση με τη σημερινή πραγματικότητα.
Προβολή ντοκιμαντέρ:
Στις 13/11 στις 19.00
«Τα κορίτσια της βροχής» της Αλίντας Δημητρίου (2011), διάρκειας 1.20′
Πρόκειται για το τρίτο μέρος της τριλογίας ντοκιμαντέρ της Αλίντας Δημητρίου («Πουλιά στο Βάλτο», 2008 και «Η Ζωή στους Βράχους», 2009) με αντικείμενο τους αφανείς γυναικείους αγώνες στους πολιτικούς αγώνες της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.
Το ντοκιμαντέρ προβάλει τις εμπειρίες γυναικών που συνελήφθησαν, φυλακίστηκαν και βασανίστηκαν κατά τη διάρκεια της χούντας. Οι ηρωίδες αυτές εξομολογούνται στην κάμερα τις αληθινές ιστορίες τους.
Σύντομη κριτική:
«Με μια ακίνητη κάμερα και τη δύναμη ενός καθαρού, συγκινητικού λόγου, ο φακός της Αλίντας Δημητρίου διασώζει, ακόμα και με έναν εντελώς απλό, τηλεοπτικά ρεπορταζιακό τρόπο, ένα σπάνιο κομμάτι ιστορίας και μερικά ψήγματα ανεκτίμητης αλήθειας.»
«Με μια ακίνητη κάμερα και τη δύναμη ενός καθαρού, συγκινητικού λόγου, ο φακός της Αλίντας Δημητρίου διασώζει, ακόμα και με έναν εντελώς απλό, τηλεοπτικά ρεπορταζιακό τρόπο, ένα σπάνιο κομμάτι ιστορίας και μερικά ψήγματα ανεκτίμητης αλήθειας.»